True Beliefs in the eyes of Imam (as)

Shaykh al-Sadooq reports from Seyyid Abd al-Azim that he said: 

حدثنا علي بن أحمد بن محمد بن عمران الدقاق رحمه الله وعلي بن عبدالله الوراق، قالا: حدثنا محمد بن هارون الصوفي، قال: حدثنا أبوتراب عبيد الله ابن موسى الروياني، عن عبدالعظيم بن عبدالله الحسني، قال: دخلت على سيدي علي بن محمد بن علي بن موسى بن جعفر بن محمد بن علي بن الحسين بن علي بن أبي طالب عليهم السلام فلما بصربي قال لي: مرحبا بك ياأبا القاسم أنت ولينا حقا، قال: فقلت له: ياابن رسول الله إني اريد أن أعرض عليك ديني، فإن كان مرضيا أثبت عليه حتى ألقى الله عزوجل: فقال: هات يا أبا القاسم، فقلت: إني أقول: إن الله تبارك وتعالى واحد، ليس كمثله شئ، خارج عن الحدين حد الابطال و حدالتشبيه، وإنه ليس بجسم ولا صورة ولا عرض ولا جوهر، بل هو مجسم الاجسام، ومصور الصور، وخالق الاعراض والجواهر، ورب كل شئ ومالكه وجاعلة ومحدثه، وإن محمدا عبده ورسوله خاتم النبيين فلا نبي بعده إلى يوم القيامة وأقول: إن الامام والخليفة وولي الامر من بعده أمير المؤمنين علي بن أبي طالب ثم الحسن، ثم الحسين، ثم علي بن الحسين، ثم محمد بن علي، ثم جعفر بن محمد ثم موسى بن جعفر، ثم علي بن موسى، ثم محمد بن علي ثم أنت يامولاي، فقال عليه السلام: ومن بعدي الحسن ابني، فكيف للناس بالخلف من بعده، قال: فقلت: وكيف ذاك يا مولاي؟ قال: لانه لايرى شخصه ولا يحل ذكره باسمه حتى يخرج فيملا الارض قسطا وعدلا كما ملئت جورا وظلما، قال: فقلت: أقررت، وأقول إن وليهم ولي الله، وعدوهم عدو الله، وطاعتهم طاعة الله، ومعصيتهم معصية الله، و أقول: إن المعراج حق، والمسألة في القبر حق، وإن الجنة حق، وإن النار حق، والصراط حق، والميزان حق، وإن الساعة آتية لاريب فيها، وإن الله يبعث من في القبور، وأقول: إن الفرائض الواجبة بعد الولاية الصلاة، والزكاة، والصوم، والحج، والجهاد، والامر بالمعروف والنهي عن المنكر، فقال علي بن محمد عليهما السلام: يا أبا القاسم هذا والله دين الله الذي ارتضاه لعباده، فاثبت عليه، ثبتك الله بالقول الثابت في الحياة الدنيا وفي الآخرة

Seyyid Abd al-Azim narrates:

‘I visited my master Ali bin MuÎammad bin Ali bin Musa bin Jafar bin Muhammad bin Ali bin Husayn bin Ali bin Abi Talib (as).
When he caught sight of me, he exclaimed: Welcome O Abd al-Azim, you are indeed our true friend!

So I said: ‚O son of the Messenger (saww), I wish to present to you my beliefs. If they are correct then I will affirm and adhere to them till I meet Allah, Great and Exalted. So the Imam said‚ "Then present them O Abd al-Azim".

So I said, "I maintain that Allah, Blessed and Exalted is one. There is nothing like Him. He is beyond the two limits, the limit of negation and annulment (of attributes) and the limit of anthropomorphism. And that He has neither a body nor a form, nor dimension nor a material core. Rather He is the One who creates bodies and gives forms, the Creator of dimensions and matter. Lord of everything and its Possessor, Creator and Originator.

And (I maintain) that Muhammad (saww) was His servant, His Messenger and the Seal of the Prophets. There is no prophet after him till the Day of Judgement.

And (I maintain) that the Imam, the Caliph and the Guardian of the affair (of guidance) after him was Amir Al Momineen Ali bin Abi Talib (as), and then Al-Hasan (as), then Al-Husayn (as) then Ali bin al-Husayn (as), then Muhammad bin Ali (as), then Jafar bin Muhammad (as), then Musa bin Jafar (as), then Ali bin Musa (as), then Muhammad bin Ali and thereafter, you my master."

So  the Imam (as)  said‚ "And after me will be my son Al-Hasan (as). However, I wonder how the people  will  react with regards to his successor."

I asked, "Why do you say that, O master?"

He (as) replied, "Because none will see his person, nor will it be permissible to mention his name till he appears, when 
he will fill the earth with justice and equity as it was previously filled with oppression and tyranny.

So I responded‚ "I accept (what you have informed me) and I maintain that their friend is the friend of Allah, their enemy is the enemy of Allah. Obedience to them is obedience to Allah; disobedience to them is disobedience to  Allah.

I maintain that the (Prophet’s) night journey did occur, that questioning in the grave will happen, that heaven and hell exist, 
that accounting of deeds will occur and that the Hour will undoubtedly arrive when Allah will resurrect those in the graves. 

I further maintain that the (religious) obligations after Al-Wilaya (i.e. love and adherence  to the ahlulbayt) are: Prayers, the  zakat levy, fasting, pilgrimage to Mecca, striving (in the path of Allah), commanding good and discouraging evil. 

On hearing this, Ali bin Muhammad (as) said: ‚O Abd al-Azim, what you have mentioned is, by Allah, the religion which Allah has chosen  for His servants and one with which he is satisfied. So adhere to it, may Allah cause you to stay steadfast on the established faith, in this world and in the hereafter.

[Source: At-Tawhid - Sheikh Sadooq Pg.81]
http://www.al-shia.org/html/ara/books/lib-hadis/towhid/10.htm